SKIN CARE CHECKLIST


12483814_967934896609366_983113508_n

W dbaniu o swoją skórę nie chodzi tylko o rutynowe nałożenie kremu. Skóra odzwierciedla dobre samopoczucie, to co dzieje się w środku nas, jest widoczne na skórze - dla mnie to jest jak ustawienie statusu o stanie mojego zdrowia. Tak więc, jeśli chodzi o pielęgnacje skóry chciałbym skupić się na tym, co jest dobre dla mojej skóry, w przeciwieństwie do tego, co sprawi, że moja skóra wygląda dobrze tylko przez chwilę. To jest odpowiedź, które otrzymują ode mnie moje pacjentki w gabinecie, jest to mój schemat pielęgnacji skóry i moje zasady, których staram się przestrzegać - tak więc tutaj jest: moja lista, pielęgnacji skóry!

1 / jeść zdrowo
Od kiedy przestałam obżerać się słodyczami, moja skóra jest wyraźnie zadowolona. Stało się mniej podrażniona, gładsza w dotyku i mniej gąbczasta. Rzadko też spożywam przetworzoną żywność i staram się ograniczyć spożycie soli.

2 / bądź nawodniona
Daj swojemu organizmowi stały dopływ wody do prawidłowego funkcjonowania i oczyszczania. Skóra jest narządem odtruwania i pozbywa się toksyn poprzez pory. Dobry drenaż oznacza mniej skaz i wyprysków. Mówiąc o piciu, alkohol jest głównym odwadniaczem, więc kiedy pijesz,  - spróbuj pić jedną szklankę wody na każdy kieliszek alkoholu, nawadniając w ten sposób organizm.  Przynajmniej spróbuj. Nawet małe odwodnienie powoduje wydzielanie hormonu stresu, przez co stajesz się drażliwa i nie potrafisz jasno myśleć, co z czasem doprowadza do problemów z pamięcią i do otyłości. Pamiętaj, że kiedy czujesz pragnienie – już jesteś odwodniona. 

3 / Relaks. Znajdź sposób na radzenie sobie ze stresem. Ale także w bardziej dosłownym znaczeniu; spróbuj nauczyć się relaksować mięśnie twarzy: nie krzywić się podczas marszu w deszczu. 

4 / Czystość. Utrzymuj skórę w czystości. Nie zapominasz zdjąć butów przed pójściem do łóżka tak samo nie zapominaj zmyć makijażu. Ja oczyszczam skórę każdego wieczoru, zaraz po każdym treningu, a także po dniu spędzonym w mieście z brudnym powietrzem. 

5 / Złuszczanie.  Złuszczaj martwe warstwy skóry raz w tygodniu, aby ujawnić świeże i nowe komórki skóry. Zauważysz tez poprawę nawilżenia Twojej skóry. Nagromadzenie martwych warstw może również powodować zbyt wiele sebum na skórze i zatykanie porów. Ja raz w tygodniu stosuje peeling gruboziarnisty, a raz na miesiąc stosuję zabieg głęboko złuszczający np Retix C, możesz wykonać go również u swojego kosmetologa.

6 / Nawilża skórę dwa razy dziennie - ja noszę mały pojemnik z moim kremem  w mojej torebce. Czy wiesz, że masz znacznie mniej gruczołów potowych wokół oczu? Co oznacza, że ​​jest mniej płaszczu lipidowego i ciężej utrzymać skórę wilgotną i gładka. Upewnij się, czy dobrze ten obszar nawilżasz, aby tak zwane kurze łapki nie pojawiły się zbyt szybko. Ja lubię też przez dwie minuty masować twarz, kiedy nakładam balsam. Używam balsamu Cetaphil.  Pamiętamy, że wcieranie kremu odbywa się w kierunku do góry- grawitacja działa, nie pomagajmy jej.
cetaphil
7 / SPF. Słońce jest największym wrogiem naszej skóry. Szczególnie, jeśli masz jasną skórę, pamiętaj żeby wybierać produkty które zawierają wysoki SPF. A co z witaminą D?- Wystarczy Ci 15 min na słońcu aby organizm wytworzył odpowiednią dla niego ilość tej witaminy 

8 / Sen.  Więcej snu będzie doskonałym dodatkiem do tej listy. Szczerze mówiąc, to jest coś, nad czym ja muszę pracować.Przy co najmniej 7u godzinach snu co noc promieniejesz, więcej się uśmiechasz, masz dobry nastrój, lepiej myślisz, Twoja skóra wygląda młodziej, jesteś bardziej energiczna, jak również łatwiej Ci zrzucić zbędne kilogramy ;) Na jednym ze szkoleń  słyszałam, że najlepiej się śpi, gdy w sypialni jest całkowita ciemność: okna zasłonięte, wszelkie światła, światełka- zgaszone, a telefon komórkowy z dala od głowy

9 / Ruszaj się.  Ruch to naturalny cudowny lek dla Twojego ciała i umysłu. Kiedy ćwiczysz, serce pompuje więcej życiodajnej krwi do tkanek, dostarczając więcej tlenu i składników pokarmowych. Dobrze, ale jak ćwiczyć, skoro jesteś typowym leniuszkiem? Zacznijmy od tego, że jeśli już to czytasz, to naprawdę nim nie jesteś ;) Ale jeśli nie w Twojej naturze jest chodzenie na siłownię czy ćwiczenie z Chodakowską – to zacznij od chodzenia 4 razy w tygodniu w takim tempie, jakbyś była spóźniona na ważne spotkanie. To naprawdę nie jest duży wysiłek.

10 / Więcej seksu Częste współżycie wiąże się z dłuższym życiem, zwiększeniem odporności i rzadszym chorowaniem. Aktywność seksualna zwiększa wydzielanie estrogenów, testosteronu, DHEA i hormonu wzrostu, co poprawia zdrowie skóry, chroni układ naczyniowo-sercowy i korzystnie wpływa na pracę mózgu. Zwiększa się też stężenie oksytocyny, czyli hormonu wpływającego na tworzenie więzi i zaufania, a zmniejsza stężenie kortyzolu, czyli hormonu stresu. Seks to także doskonałe ćwiczenia fizyczne, spalające sporą ilość kalorii, a także poprawiające krążenie krwi tak, że więcej jej dopływa np. do skóry, co uwidacznia się na zewnątrz. Po takim wysiłku często bardzo dobrze się śpi, a jak już wiadomo, sen to podstawa piękna. Nie rezygnuj więc z takiej kuracji upiększającej. Ponadto seks łagodzi ból, więc np. ból głowy powinien stać się pretekstem do współżycia, a nie wymówką ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>